2015. szeptember 7., hétfő

Nyitra, a vár, SzG3


Csehországból visszafelé pihenés céljából útba ejtettük Nyitrát, hogy a várban egy kicsit sétálgassunk. Már rég óta kerülgetem, hogy eljussak ide, de valahogy mindig kimaradt. Most viszont arra derült fény, hogy olyan nagyon nem maradtam le semmiről. Maga a város egyébként szépen rendben van tartva, tiszta, nem nagyon láttam graffitit sem, de igazából nem dicsekedhet kiemelkedő látnivalókkal. Ami kiemelkedik (legalábbis a sík területből), az a várhegy, igazából e miatt álltunk meg itt. Megjegyzés: parkolási díj itt is van, de valami miatt csak du 4-ig kell fizetni. A várhegy körül van egy kis várnegyed, mi ezt most kihagytuk és felcaplattunk a várba. Ott két dolog derült ki: egy minimális belépőt azért fizetni kell (ha jól emlékszem, valahol 60 cent körül volt a belépő), és nagyon kicsi a terület. Amúgy ez is igen szépen karbantartott terület, de nem nagyon van látnivaló, ugyanis a várszerű épület a püspökségé (ide nem lehet bemenni), van egy nagyon szép templom (szent Emmerám templom - erről a szentről eddig nem nagyon hallottam), meg még egy épület, ahol időszaki kiállítások vannak. A templomban éppen esküvő volt, ami a legmeglepőbb volt, az az, hogy a zenei aláfestés nem a hagyományos volt, az első számot pld. onnan ismertem fel félig meddig, hogy valószínűleg angol eredetű és az egyik kedvenc együttesem, a Blackmor's Nigt (RitchieBlackmore - ex. Deep Purple, ex Rainbow) előadásában már hallottam. Helyi akusztikus gitáregyüttes és énekkar adta elő a számokat, nagyon profin. A kilátás is szép. Nagyjából ennyit lehet elmondani a nyitrai várról, ha valaki erre jár, nézze meg, de nem biztos ezért kerülőt érdemes tenni.

Vissza a főoldalra (katalógus)

feljárat a várba

a szent Emmerám templom

a szent Emmerám templom

a szent Emmerám templom
kilátás a várból




a szent Emmerám templom
a szent Emmerám templom




Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése